onsdag 5 oktober 2011

Vinterkläder

Jaha, då var jag nästan klar med barnens vinterkläder, har varit det ett tag men det fattas någon vintermössa som är riktigt varma till båda barnen och vinterhandskar till Maja, annars är allt klart.
Detta är till Vincent:

Den utstyrseln som jag fastnat för:

Po.p overall strl 86, köpt på blocket för 400 kr
Vinterkängor från Viking, strl 23 kvar efter Maja
Grön/vit randig mössa från Geggamoja, inköpt förra vintern, 100 kr
Scarves samma som mössan, tradera 50 kr
Fuskpoolo från Po.p i ull, egentligen Majas men hon vägrar den.
Vinterhandskar från Hestra, kvar efter Maja
Ullfrotté sockor och ull strumpor, kvar efter Maja

Reima tec overaller den röda strl 86 och den blå strl 92. Den röda har vi kvar efter Maja och den blå köpte jag på klädbytardag i lördags för 200 kr. 92an kommer säkert bli för stor i vinter.

Vinterbyxor från Po.p, bruna strl 80 och röda strl 86, båda kvar efter Maja
Grön jacka från Miniature strl 86, tradera förra vintern för 50 kr
Denimblå dubbeljacka från Po.p strl 92, FB grupp 300 kr
En samling av mössor, vantar och halskragar till Vincent, inget är köpt nu, det mesta är kvar efter Maja, det mössgröna settet med halskrage, mössa och sockor har barnens mormor stickat.

Här kommer Majas vintekläder för den här vintern:

NY po.p jacka strl 110, 600 kr efter rabatt och bonus
Po.p skidbyxor i nyskick, tradera 500 kr
Reima tec overall strl 104, från förra vintern, köpt på tradera för 350 kr
Po.p overall strl 110, köpt på tradera för 350 kr (hon ville ha lika som brorsan.)
Vinterjacka från Nova Star strl 104, från förra vintern
Reima tec byxor strl 110, tradera 200 kr
Vinterskor från Viking, köpta på Sportringen i Hallsta med 50% rabatt och ett presentkort på 500 kr så dem blev gratis (ord pris 999 kr)
>Sen var det ju fin kappan som vi köpte på Kappahl förra helgen för 300 kr :-)
Här är lite mössor och grejer som vi har till Maja, det saknas en vante, den ligger nog i tvätten. Allt är kvar sen innan inget inköpt nu...

Så mina barn kommer nog inte frysa i vinter, det skulle jag inte tro... har alldeles för mycket...

1 kommentar:

  1. Jisses! Det var inte illa. Jag kommer nöja mig med en overall och ett tvådelat set till min son... =)

    SvaraRadera