onsdag 5 oktober 2011

Vinterkläder, förtydligande.

Kanske måste förtydliga mig lite, min son är 80 cm kort och jag hade köpt overall i vintras och spart storasysters urväxta overall... 86 reiman och en 92 Pop (som jag ska sälja)Så i början av vinter kommer han bara kunna ha den gröna Po.p overallen, de bruna byxorna och den gröna jackan resten är för stort, men det finns om han växer ur 86an.

Och dottern kläder som hon hade förra vintern kommer troligtvis bli för små mitt i vintern så då har hon nästa storlek också. Vill även ha så att vi har speciella på förskolan och andra hemma så man slipper släpa fram och tillbaka. Ogillar förstora kläder och köper hellre då 2 storlekar så att barnen kan röra sig fritt i lagom stora kläder och förhoppningsvis kan dem båda ha den större storleken även nästa vinter. Så med lite framförhållning, plus att som ni ser nedan så har jag spart mycket av dotterns ytterkläder som nu sonen kan ha, plus att jag köper mycket begagnat eller på rea. Sen när vi använt färdigt kläderna så säljer jag dem vidare... så i slutändan så lägger jag inte alls mycket pengar på barnens kläder utan köper smart och säljer av allt eftersom jag köper nytt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar